NFS verzia 4 - divna veta v dokumentacii

Peter Hodur petehodur at gmail.com
Mon Jun 29 01:15:50 CEST 2015

Bry vecer,

ma tu niekto skusenost s NFS verziou 4? Akurat sa s tym pohravam a
zistujem, ze nie vsetkemu rozumiem.

NFS4 zavadza NFS tree root. Definuje sa v /etc/exports a riadok zacina
znakmi V4:. Na jednom systeme moze byt iba jeden. Riadkov moze byt viac,
ale lisit sa mozu iba v -sec a definicii hostu/siete na konci.

Tomuto rozumiem tak, ze je to nejaky "bod" vo filesysteme od ktoreho sa to
vsetko odvija - ku tomuto je zvysok akoby relativny. Rozumiem.

Exportovat mozem aj filesystem ktory je nizsie od tohoto bodu a FreeBSD
resp. NFS server vytvori k nemu akoby cestu. Rozumiem tomu tak ze:

V4: /

exportnem napriklad /data/nieco/adresar

ale na klientovi mozem namontovat aj / a k exportnutemu filesystemu sa
nejako dostanem - budu tam urobene medzi adresare.

Jednemu ale nerozumiem, v man nfsv4 je napisane:

https://www.freebsd.org/cgi/man.cgi?query=nfsv4&sektion=4&apropos=0&manpath=FreeBSD+10.1-RELEASE

    The nfsd(8) allows a limited subset of operations to be performed on
non-
     exported subtrees of the local file system, so that traversal of the
tree
     to the exported subtrees is possible.  As such, the ``<rootdir>'' can
be
     in a non-exported file system.  The exception is ZFS, which checks
     exports and, as such, all ZFS file systems below the ``<rootdir>'' must
     be exported.  However, the entire tree that is rooted at that point
must
     be in local file systems that are of types that can be NFS exported.

No a ja nerozumiem tej vete o ZFS. To akoze ak nastavim "V4: /" tak uplne
vsetko co je ZFS musi byt exportovane? Tj. nastavene sharenfs=on? Preco?

Ak niekto viete, poradte mi. Uz som zufaly.

Peter