Upgrade 8.3-R na 9.3-R a ZFS GPT root - gpart bootcode problem

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Jun 13 20:17:28 CEST 2015

Gabriel wrote:
> Moje konfigurace je 2x USB 4GB disk, na tom vytvorena GPT a dve partice, viz:
>
> # gpart show
> =>     34  7806893  ad0  GPT  (3.7G)
>        34      128    1  freebsd-boot  (64k)
>       162  7806765    2  freebsd-zfs  (3.7G)
>
> =>     34  7806893  ad1  GPT  (3.7G)
>        34      128    1  freebsd-boot  (64k)
>       162  7806765    2  freebsd-zfs  (3.7G)

Nejsme vubec expert na ZFS, ale k tomu co chci napsat to asi az tak
nepotrebuju.

Nejak se z popisu vyparilo jakej je vlastne vztah ad0 a ad1. Nemas tam
treba nejakej RAID 1 (mirror), kterej's nam zatajil ?

Protoze pokud ano, tak bys samozrejme nemel provadet zadne operace
samostatne na jednotlivych discich, ktere do toho RAIDu patri. Na jednom
zvazku nemuzou delat nezavisle zmeny dva naprosto nesouvisejici konzumenti.

To by mohlo(!) vysvetlovat, proc ma gpart potize plnit tvoje pokyny.

Ja bych skoro rekl, ze to co delas bys nemel delat ani na ad0 ani na
ad1, ale na tom zarizeni, ktere je uz hotovym mirorrem (jeho nazev
zalezi na tom kdo ten mirroring dela, takze nevim, jak se jmenuje u tebe).

Pokdu jsem uplne mimo, protozer tam zadnej RAID 1 neni, tak je
samozrejem vsechno vyse uvedene nesmysl - pak bys ale mozne mel naznacit
jakej je vztah mezi tema diskama.