Upgrade 8.3-R na 9.3-R a ZFS GPT root - gpart bootcode problem

Gabriel gabriel at maxpark.cz
Sat Jun 13 11:29:31 CEST 2015

 Ahoj vsem,

 snazim se upgradovat system, ktery je aktualne ve verzi amd64
 8.3-RELEASE-p4 na aktualni 9.3-RELEASE-p16.

 Moje konfigurace je 2x USB 4GB disk, na tom vytvorena GPT a dve
 partice, viz:

 # gpart show
 =>     34  7806893  ad0  GPT  (3.7G)
        34      128    1  freebsd-boot  (64k)
       162  7806765    2  freebsd-zfs  (3.7G)

 =>     34  7806893  ad1  GPT  (3.7G)
        34      128    1  freebsd-boot  (64k)
       162  7806765    2  freebsd-zfs  (3.7G)

 Udelal jsem klasicky make buildworld, make buildkernel, installkernel,
 installworld, mergemaster, tak jako vzdy.

 Problem nastal pri instalaci noveho gptzfsboot, kdy mi to hlasi:

 # gpart bootcode -b /boot/pmbr -p /boot/gptzfsboot -i 1 ad0
 gpart: param 'arg0': Invalid argument
 # gpart bootcode -b /boot/pmbr -p /boot/gptzfsboot -i 1 ad1
 gpart: param 'arg0': Invalid argument

 Uz jsem pouzil i tento prikaz, kdyby se kernel snazil vzdorovat:

 # sysctl kern.geom.debugflags=0x10

 No a jelikoz pristup k tomu serveru je aktualne velmi slozity abych tam
 dolezl s instalacnim CD, potrebuji to nejak vyresit vzdalene.
 Predpokladam, ze kdyz to otocim se starym gptzfsboot, tak to nenabehne.
 Nebo se mylim?

 Budu rad za jakoukoliv pomoc.

 Predem diky,
 Gabriel