SHM - drobnost

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Thu Jun 11 21:47:05 CEST 2015

Peter Hodur wrote (2015/06/11):
> Dobry vecer,
>
> Nechcem sa tunpytat kazdu blbost ale naozaj aj ked som hladal tak sa mi to
> nepodarilo nikde zistit.
>
> Je nejaky sposob ako na FreeBSD vylistovat zoznam vsetkych zdielanych
> pamati? Napriklad ked sa alokuje cez Posix SHM tak blok moze mat nazov
> alebo moze byt anonymny. Da sa niekde dostat k zoznamu tych nazvov?
>
> Dakujem za nakopnutie kde hladat...

Se sdílenou pamětí jsem už dlouho nic nedělal, ale kdyby anonymní
mohlo znamenat privátní (IPC_PRIVATE) a název mohl znamenat klíč
(long key_t)), pak bych zkusil ipcs -m nebo ipcs -am. Kdyby náhodou
měl být názvem path u ftok(path, id), pak tak napůl:

stat(path, &st)
return (id << 24 | (st.st_dev & 0xff) << 16 | (st.st_ino & 0xffff)