DHCP / DHCP6

Jan Dušátko jan at dusatko.org
Tue May 5 22:05:47 CEST 2015

Dne 5.5.2015 v 21:40 Ivo Hazmuk napsal(a):

> Podivej se na knizku Pavla Satrapy. Je prubezne aktualizovana a ted je
> k dispozici treti revize. CZ.NIC ji nabizi po IPv6 zadarmo ;-)
Mam jak prvni verzi v papirove podobe (ted mi konecne zacala davat
smysl), tak jsem si stahl novou. Uvidime.

K ostatnim informacim, mate nekdo navrhy jak FreeBSD prinutit zajistit
rozumnou miru zabezpeceni pro IPv6?
1) Politika - co dovolim a nedovolim, pripadne proc
2) Filtrovani (v mem pripade pf), to je paradoxne jednodussi nez
predchozi a nasledujici bod, bohuzel to nic moc neresi
3) Centralni sprava - ideu DHCPv6 jsem stale neopustil, ale jsem v
uvedenem po dnesnim prohlednuti skeptik. Hraji si ted s ISC-DHCP-Server
4.3.2 a zacinam si rvat vlasy.
4) Monitoring vyse uvedeneho

K tomu je potreba pripocist, ze soucasny poskytovatel IPv6 neposkytuje
(nastesti), takze mam cas experimentovat a hledat. K tomu muj paranoidni
pristup, poskytovateli neverim. A desim se toho, ze IPv6 jednou zapne.
Nehlede na nastaveni sysctl net.inet6.* (nutno projit a pochopit stejne
jako kdysi net.inet.*)
To vse na opensource platforme - tj. co mozna nejmene zarizeni, ktere
budou mit nejakou specialni a placenou funkcionalitu.

Diky

Ted uz sedivy a napul holohlavy Honza

--
Jan Dušátko