IPv6

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Apr 19 22:02:01 CEST 2015

On 04/19/15 21:00, Radek Krejča:

> pokud pristupujes pres name a ne pres ip adresu, je dobre mit nakonfigurovane sluzby spravne

Ja jen pro jistotu doplnim, ze slovem "spravne" se v tomto pripade mysli
"konzistentne s DNS".

Protoze "spravne" je jak varianta "mit SSHD pouze na IPv4" za
predpokladu, ze jmeno, kterym se tam pristupuje ma pouze A zaznam tak
varianta "SSHD na obojim" za predpokladu, ze je v DNS jak A tak AAAA zaznam.

Nakonec, neni ani problem mit pro stroj dve jmena - jedno s A i AAAA
zaznamem, ktere se bude pouzivat pro sluzby "na obojim" a jine s pouze A
zaznamem pouzivane pro sluzby co na IPv6 nejednou.

I kdyz me ted zrovna narychlo nenapada nic bezne pouzivaneho, co by na
IPv6 nejelo ani zadny duvod, jakmile jednou IPv6 rozjedes pro prvni
sluzbu, nejakou dalsi zamerne nechavat jen na IPv4.

No, mozna preci jen jeden ...

IPv6 se sice rychle siri, ale porad je to vice-mene novinka. Takze se ti
muze stat (a me se to uz nekolikrat stalo), ze si ti nejaky vzdaleny
uzivatel stezovat, treba, ze kamkoliv muzeme posilat emaily, jen k vam
ne. A ne, fakt to nebudu resit se svym spravcem, chyba je preci naprosto
jasne na vasi strane, kdyz vsude jinde to funguje.

Pritom chyba bude na strane klienta a tim "vse mi to funguje" mysli
"obvykla mista kam tak obvykle komunikuje", a ty jsou IPv4 only. Tys
jedina vzdalena destinace kam nemuze - protoze jsi jedina destinace s
IPv6, a to jemu nefunguje ...

Nestava se to uplne bezne, ale stalo se to vickrat nez jednou. TO muze
byt duvod ponechat tu-kterou sluzby na IPv4, i kdyz ja uz to takhle
nejakou dobu nedelam ...