Obnova smazané BSD partition table

Jozef Drahovsky freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Sun Mar 22 08:18:53 CET 2015

Dňa 20. 3. 2015 o 9:15 razzi na narovinu.cz napísal(a):
 > nedovedl by mi prosím někdo poradit postup, jak obnovit smazanou
partition table - schéma BSD spolu s bootloaderem bez ztráty dat na disku?
 > Celé to vzniklo tak, že při pokusu zprovoznit RAID BIOS přepsal
zavaděč a po následném pokusu napravit příkazem gpart bootcode -p
/boot/boot -i 1 ada1 to disk nerozdýchal.
 > díky, Martin

Stalo sa mi niečo podobne, pred zapnutím RAID mirror bol disk
bootovatelny v troch roznych pocitacoch.
Po zapnuti RAIDU doslo k spravnej synchronizacii na druhy cisty disk,
fungovalo aj bootovaie, aj vymena disku.
Pri pokuse preniest disk do ineho pocitaca s inim radicom, ani jeden
disk nedokazal nabootovat.
Vtedy som zistil, ze moj bios radica pri zapnuti RAID 1 prepisuje
niektore bloky disku vlastnou strukturou dat,
ktorej on rozumie, ale ine radice nemusia, navyse ak sa RAID vypne
nerozumie jej ani on sam.
Spsobom pokus omyl sa mi podarilo takyto disk pripojit k inemu systemu,
sice len na citanie, ale na zachranu/stiahnutie dat by to mohlo stacit.
FreeBSD hlasil chyby, ale disk spoznal, aj pri pripojeni na radic IDE aj
pri propojeni cez konverziu IDE/USB, ale Windows nie.
Vtedy som nic nezachranoval, len som robil pokusy po tom co mi iny radic
zmiroroval disky opacne.

Jozef