Migrace z 512B na 4K block size

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Mar 16 13:24:48 CET 2015

Jan Dušátko wrote on 03/16/2015 13:02:
> Zdravim,
> Napada nekoho zpusob, jak pokud mozno bezbolestne (tj, bez ztraty prav a co
> nejrychleji) prejit na ZFS z 512B bloku na 4K blok?
> Zatim jediny postup, ktery mne napadl je klasicke vysypani souboru, nasledne
> znovuvytvoreni svazku a nasypani zpet.

Zadny jiny zpusob mi neni znamy. (nikdy jsem o nem necetl)
Vsude se uvadi, ze zmena z ashift=9 na ashift=12 neni za provozu mozna a
je nutne udelat pool znovu a restorovat na nej data ze zalohy.

Takze pokud jsem nekde zakladal pool na 512B HDD a predpokladal jsem, ze
je casem nahradim za vetsi disky se 4k bloky, rovnou jsem pool pripravil
s ashift=12 i za cenu nemaleho overheadu (ztraty casti kapacity).

Mirek