Více správců serveru - delegace root práv

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Tue Dec 30 11:16:55 CET 2014

On 12/30/2014 09:58 AM, Vilem Kebrt wrote:
> Vzhledem k aktualnimu pracovnimu vytizeni asi budu mit trochu problem
> se uplne rozepsat, ale pokud by nekoho neco zajimalo, jsem samozrejme
> k dispozici.
> Souhlasim s tebou Dane ze zde neexistuje univerzalni pravda.
> Jen pro informaci, minuly tyden se mi povedlo najit C&C server od
> jednoho botnetu, pri vypisu pripojenych botu jsem zachytil asi 16
> stroju kde se bot pripojoval z FreeBSD 9.x. Zadny ze stroju nebyl
> cesky, nicmene urcite to donuti k zamysleni. Dle zpusobu sireni tohoto
> malware to vypada na na shellshockovy utok via sshexec a pripadne via
> [...]

Ja bych byl za jakekoli prakticke informace o bezpecnosti FreeBSD velmi
vdecny. Procitani advisories je jedna vec, ale povedomi o tom, jake
utoky se v praxi opravdu objevují zase vec jina...

Zvlast pokud by se nam podarilo z tech informaci potom vydestilovat
nejake pouceni, ceho se vyvarovat nebo jaka preventivni opatreni
implementovat, bylo by to myslim zajimave pro vsechny i hodne
archivovani v konfere ;)

Takze jestli najdes chvilku k popisu zkusenosti, budu jedno velke ucho.
(nebo kdokoli, kdo provozuje honeypoty apod.)

diky

Mirek