Více správců serveru - delegace root práv

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Tue Dec 30 00:31:56 CET 2014

Dne 29. 12. 2014 v 23:37 Jozef Drahovsky napsal(a):
> Dňa 29. 12. 2014 o 22:56 Dan Lukes napísal(a):

> Ved si treba napisat robota (script), ktory bude online analyzovat logy
> a menit pravidla v IPFW.
> Napriklad 3 pokusy cez SSH na neexistujuce konto = automticky zakaz IP
> na niekolko dni atd.

Na to si ani nemusis nic psat. Jmenuje se to bruteblock a je to v
portech. Mam to nasazene, ale posledni dobou nejak premyslim o tom,
jestli to ma nejaky hlubsi smysl. Donedavna jsem mel v blokovaci tabulce
radove 200 - 300 polozek, ale posledni dobou se to radikalne nafukuje.
Dnes jich tam mam cca 2,5 tis.

Tohle ale buhuzel nepodchyti utoky, ktere jsou vedene asi nejakym
botnetem (jinak si neumim vysvetlit efektivitu takoveho pocinani), kde
jsou pokusy o prihlaseni vedene pokazde z jine IP adresy.
A to naprosto nechapu, jaky ze uzitek by mohl mit nekdo z hacknuti meho
routeru (pripadne nektereho mikrotiku u meho zakaznika), ze je takovy
utok vedeny prakticky nepretrzite.

Zbynek