stdin: is not a tty /dev/pts

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Dec 22 22:14:08 CET 2014

Pavel Baculák wrote on 12/22/2014 20:15:

[...]

> Spis jsem myslel, jestli vyvojari nepremysleli a napridali primo neco do
> systemu, ala zpetna kompatibilita, coz bych videl jako logicke ...

No on je ten jail 2.0 tak trosku "uplne jiny", nez driv. Spousta veci se
ze sysctl presunula do parametru jailu atd. a ta zpetna kompatibilita to
vsechno akorat komplikuje. Navic z meho pohledu, je pri sprave vice
jailu, ten jail.conf mnohem prehlednejsi a jednodussi na udrzbu. Zatim
co neustale narustajici upravy v etc/rc.d/jail s puvodni syntaxi byl uz
vazne dost neunosny balast. (a celkem pochopitelne mi tam vyvojari
nekolik rozsireni zamitli pridat)

> Jeste k tomu jailu.
> Mira psal: Pokud se do jailu prihlasis zvenku pres ssh tak z neho pak jde
> prihlasovani pres ssh ven do sveta.
> Ja jsem ted schvalne testnul pripojeni primo k jailu pres ssh z jineho PC a
> vysledkem je: *"PTY allocation request failed on channel 0" *tj. nabehne
> privitaci zprava, ale pak se neprihlasi do console.

Nevim, jestli tohle souvisi primo s tim, ze tam mas Debian, nebo s tim,
ze je to 10.1, ale na te 8.4, kde jsem to vcera pro jistotu overoval, se
pri prihlaseni do jailu pres ssh, spravne vytvori zarizeni v /dev/pts/ a
pak uz funguje prihlasovani z jailu ven normalne.

Mirek