RE: Více správců serveru - delegace root práv

Tomáš Skočdopole tomas.skocdopole at it-box.cz
Wed Dec 10 14:24:43 CET 2014

Aha, tak už je mi to vcelku jasné, díky moc za objasnění.

Vytvořil jsem tedy takto roota pro kolegu:
pw useradd rootkolega -u 0 -c "Root kolega" -g wheel -s csh -o -m

pokud se přihlásím pod tímto účtem, tak akorát mě zarazilo, že si systém myslí, že to je přímo root a né rootkolega, ale to v tom mém prvním řešení bylo takto také...

# whoami
root
# id
uid=0(root) gid=0(wheel) groups=0(wheel)

V podstatě díky tomu, že mám ssh puštěné pouze do management sítě a koneckonců i já sám se hlásím rovnou jako root, tak asi kolegovi nebudu vytvářet obyč účet kolega.

Takže v podstatě když se na to celkově podívám, tak toto druhé řešení je systémově čistčí a má i výhodu v tom, že po zalogování nemusí pouštět su.

Ještě jednou díky!

Tomáš