Nalezeni device

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Mon Dec 8 18:47:32 CET 2014

Dne 8. 12. 2014 v 17:39 Dan Lukes napsal(a):

> Nejdriv jsem s pomoci http://pci-ids.ucw.cz/read/PC/ identifikoval
> zarizeni:
>
> 8086:108e => 82573E KCS (Active Management)
> 8086:108f => Active Management Technology - SOL

jj, tohle jsem zjistil taky - tohle mi dokonce rekne i FreeBSD samotne

> Ergo vim, ze jsou zarizeni z rodiny Intelligent Platform Management
> Interface (to je ta slabsi cast vysvetlovani - ja proste vim co zkratky
> KCS a SOL znamenaji)
>
> Co ja vim tak ve FreeBSD je jediny ovladac pro zarizeni tohohle typu -
> ipmi.

a tohle uz jsem nezjistil.
Pokud si dobre vzpominam, kdysi se daly ve zdrojacich ty device_id a
vendor_id, kterych se prislusny ovladac tykal, najit. Ocekaval bych tak
trochu uz proto, ze prece ovladac musi vedet, ktere zarizeni se bude
snazit obsluhovat. A podle ceho to pozna, kdez ne podle
vendor/device_id? A jestli to podle toho vendor/device_id poznava, tak
to prece nekde v kodu musi byt.
Tohle by si zaslouzilo mit nejake systemove reseni, aby clovek mel sanci
nejak rozumne dohledat, jaky option / driver musim do jadra nahrat /
zakompilovat, aby byla obslouzena vsecha zarizeni ve stroji. A naopak,
aby bylo mozne z kernelu odstranit vsechno, co tam byt nemusi. Jenze to
dnes, v dobe obrovskych RAM a vykonnych CPU asi nikdo neresi.
Jo, kde jsou ty doby, kdy si na pocitacich typu ZX programator vystacil
s 32, 48 nebo 64 kB RAM - a co vsechno do toho dokazali narvat, nad tim
dnes zustava rozum stat.

Kazdopadne ipmi jsem vyzkousel a byl ochotny obslouzit KCS. A protoze
mam upraveny kernel, tak jsem to ipmi zakompiloval rovnou dovnitr.
SOL zatim zustava bezprizorni :-(
none0 na pci0:4:0:3:       class=0x070002 card=0x00008086 chip=0x108f8086
rev=0x03 hdr=0x00
     vendor     = 'Intel Corporation'
     device     = 'Active Management Technology - SOL'
     class      = simple comms
     subclass   = UART

neni to neco, co by mne nejak zasadne trapilo, ale mam rad, kdyz se mi
ve stroji nepoflakuje neco neznameho...

Zbyněk Burget
Mlýnská 397
798 26 Nezamyslice