rc script, ktery se musi spustit posledni

Jozef Drahovsky freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Tue Nov 25 17:06:43 CET 2014

Dňa 25. 11. 2014 15:53 Miroslav Lachman wrote / napísal(a):

> Na to je jednoducha odpoved - ten nastroj na monitoring je obecny, rc
> script bych si predstavoval, ze bude na vsech strojich stejny, ale
> monitorovane sluzby uz ne. Takze bych prave nerad do rc scriptu
> natvrdo cpal sluzby podle toho, co se zrovna na tom stroji monitoruje.
> Stejne jako bych nerad upravoval rc script v okamziku, kdy se rozhodnu
> monitorovat o nejakou sluzbu navic, nebo ho upravoval v okamziku, kdy
> nejakou sluzbu uz monitorovat nepotrebuju.
>
> Mirek

Ked chces nieco monitorovat po zapnutí, tak spustaj script z cronu kazdu
minutu a do logu ukladaj timemark. Ak script zisti rozdiel dvoch
poslednych timemarkov viac ako minuta + 1 sekunda, tak je cas na analyzu
ci bezi vsetko co ma bezat po starte, navyse mas informaciu o tom aky
dlhy bol vypadok servera a este mozes kontolovat aj s definovanym
odstupom casu od startu. Napriklad synchronizaciu NTP, ktorej to moze
trvat aj niekolko minut po starte alebo vystavba tunelov, inicializacia
SMS brany atd.

Jozef