orchestracni nastroj

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Nov 20 10:05:49 CET 2014

Ondrej Pesta wrote:
> snadno a rychle vytvorim novou virtualni masinu ve VMware, do ni se nainstaluje zakladni instalace FreeBSD a v nem se nasledne automaticky udelaji veskere zmeny a instalace balicku podle konkretni sablony.

Pouzivam VirtualBox, do moznosti VMware az tak nevidim, ale tech par
"zakladnich vzoru" bych mel uz proste nainstalovanych a pripravenych v
podobe hotovych nepouzivanych virtualnich disku. V pripade potreby se
takovy disk proste naklonuje, pripoji k masine - a zadna instalace v
klasickem stylu by nebyla vubec treba.

> upgrady by se delaly uz hromadne pres tento orchestracni nastroj.

Asi ten "muj" zpusob neoslovi, ale pro tohle mi pripadlo jednodussi si
napsat vlastni shellovsky script.

Vim celkem presne co od nej muzu cekat, coz je u nekterych citlivych
produkcnich stroju upgradovanych na vzdalenost nekolika stovek kilometru
dost podstatna vlastnost.

Nez bych podobnou miru vhledu ziskal u ciziho (a obzvlaste pak
komplexniho) nastroje, zabralo by to vic casu zabralo si ten script
napsat - a svuj cas by si sezrala i kazda nova verze toho orchestracniho
nastroje. O moznostech ovlivnit pripadne chovani, ktere se pro me ukaze
nevyhovujici ani nemluve.

Cimz te samozrejme nechci od pouzivani cizich nastroju zradit, jen chci
upozornit na to, ze i ony vyzaduji netrivialni casovou dotaci a v
zavislosti na tve konkretni situaci nemusi znamenat takovou usporu casu
jakou si myslis (nebo usporu vubec).