devd notify - co vsechno umoznuje?

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Oct 30 02:00:52 CET 2014

Nikdy jsem to nezkoumal moc do hloubky, ale delsi cas jsem o tom
premyslel a ted to zkousel resit ... bez vysledku.
Takze bych se rad zeptal, co vlastne vsechno devd / devd.conf umoznuje
sledovat a "hlasit"? V manualu toho az tak moc neni. Napriklad se tam
vubec nezminuje system "ZFS", ale v examplu uvedeny je.

Me ted konkretne jde o to, jestli devd umoznuje treba i sledovani
udalosti ruznych GEOM modulu. Prikladem treba gmirror. Chtel bych dostat
notifikaci o tom, ze vypadnul disk z mirroru, ze probiha synchronizace,
ze synchronizace dobehla atd.

Tyhle veci se bezne zapisuji do logu:

kernel: GEOM_MIRROR: Device gm0: rebuilding provider ad4.
kernel: GEOM_MIRROR: Device gm0: rebuilding provider ad4 finished.

Ale je mozne je dostat i jako udalost v devd, aby mi to pri te udalosti
spustilo nejakou moji akci / script, ktery treba posle e-mail, nebo
spusti nejakou dalsi vec?

Pro ZFS tam takovehle veci jsou, napriklad:

notify 10 {
         match "system"          "ZFS";
         match "type"            "vdev";
         action "logger -p kern.err 'ZFS: vdev failure, zpool=$pool
type=$type'";
};

Jak / kde zjistim vsechno moznosti pro match (system ZFS, type vdev
atd.), kdyz v manualu nejsou popsane?
Doplnujou si je dynamicky jednotlive moduly jadra? Nebo je to vsechno
natvrdo definovane v devd? (muj rychly pohled do zdrojaku tam nic
takoveho nenasel)

Mirek