zdielane moduly .la vs .so / 8.X, 9.X a 10.0

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Oct 20 11:36:42 CEST 2014

On 10/20/14 10:42, Lubomir Majersky:

> A co fakt, ze ten moj skript vytvara na FreeBSD 8.X a 9.X moduly s
> priponou '.so'?

Dokud nevime jak ty moduly vytvari, na kteremkoliv systemu, nemuzeme
spekulovat o tom, proc se to chova jinak.

Jestli ze svyho scriptu volas primo linker, jo tak to by to bylo fakt
hodne divny.

Pokud ovsem volas ...

> ./configure

... ktere v ramci sve cinnosti vola buhvi co - a to "buhvi co" nemusi
byt na obou systemech stejne - pak uz to az tak zvlastni neni.

Staci aby to pro buildy vyuzivalo treba porty jako jsou
autoconf/automake jejichz chovani zavisi na verzi OS.

Staci aby v tom configure byl nejakej "if" kterej se rozhoduje, jestli
tenhle system sdileny knihovny vubec umi a ten regularni vyraz (jen
priklad mozne chyby) nepocital s dvoumistnym major cislem verze. Pricemz
to samozrejme nemusi byt regularni vyraz a ani tam ta podminka nemusi
byt primo, muze jit o volani jakekoliv externi komponenty, ktera ma
tenhle problem.

Takze si musime neco ujasnit. Kdyz mluvis o "vlastnim scriptu" - tak to
configure, ktere volas - to je ten tvuj vlastni script ? Nebo configure
je to, co ten tvuj vlastni script vola a samo o sobe tvoej vlastni neni ?

V prvnim pripade i nadale plati, ze o chovani neznameho vlastniho
scriptu nemuzeme nic rict.

V druhem pripade - je to 'configure' v obou pripadech volano se stejnymi
parametry (build a build_alias nepocitace) ?

Pokud ne, je treba se dale vydat timto smerem.

Pokud ano, je treba zkoumat, proc identicke volani configure nedospeje
ke stejnym vysledkum.

Zacal bych porovnavanim config.log (log z behu configure) z obou systemu ...