Nefunkcni flashdisk / GEOM_PART: integrity check failed

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Oct 17 20:15:49 CEST 2014

On 10/17/14 19:53, Miroslav Lachman:
> kernel: da0: <Lexar USB Flash Drive 1100> Removable Direct Access SCSI-6
> kernel: GEOM_PART: integrity check failed (da0, MBR)
> kernel: GEOM_PART: integrity check failed
> (diskid/DISK-AA33JJ7ZJFJG8N3C9RM7, MBR)
> volmand: CREATE da0

> # dd if=/dev/da0 of=/dev/null
> 512 bytes transferred in 0.000615 secs (832358 bytes/sec)
>
> gpart si s nim nerozumi vubec
>
> # gpart show /dev/da0
> gpart: No such geom: /dev/da0.

Ja teda nazev GEOMu pisu tak jak je, tedy bez predrazeneho /dev, ale
predpokladam, ze v tom problem asi nebude, ledaze se desitka v tomto
ohledu chova jinak.

Mozna by to obsah mohl poskytnout obycejny klasicky fdisk - kdez to teda
je ta MBR

fdisk -p /dev/da0

> Netusite nekdo, jestli tohle jde nejak vyresit?

Napriklad zakazat kontrolu integrity
sysctl kern.geom.part.check_integrity=0 (nebo do loader.conf)
i kdyz to bych asi nenazval vyresenim jako spis zignorovanim problemu.

Nahlednutim do
sys/geom/part/g_part.c:g_part_check_integrity()
je totiz videt, ze test neprojde jen kdyz je partition opravdu vadna.

Tim se mysli, ze nejaka partition konci driv nez zacina, konci az za
koncem fyzickeho media, jednotlive partition se prekryvaji a podobne
nepristojnosti.

Bootni to ve verbose rezimu, melo by ti to pri te prilezitosti rict co
konkretne se mu nezda ...