jiny FS než ZFS

Vladimír Drgoňa vlado at drgona.eu
Mon Oct 13 12:46:44 CEST 2014

Dňa 13.10.2014 12:28, Miroslav Prýmek wrote / napísal(a):

> FreeBSD se porad da instalovat na UFS a da se udrzet minimalisticke,
> na tom se nic
> s desitkou nezmenilo.
>
> S PC-BSD neporadim, nikdy jsem ho nezkousel, takze z praktickeho
> hlediska to bude
> muset okomentovat nekdo jiny, kazdopadne jsou imho dve cesty:
>
> 1. klidne to zkusit i se ZFS. 4G RAM jsou v pohode. ZFS si z nich sice
> neco ukousne, takze
> na aplikace zbyde min, ale desktop by mel jit provozovat docela
> rozumne i treba s 2G RAM,
> takze pokud chces jit cestou nejmensiho odporu, tak bych to klidne
> [...]
Potvrdzujem, PC-BSD-9.2-RELEASE, samozrejme 64-bitová verzia, mi
normálne fungovalo na notebooku pod ZFS s 2GB RAM a Intel Dual-core
procesorom. Neskôr som ho predal, pretože som chcel niečo silnejšie.
Na domácom miniserveri s Atomom D525 a 4GB RAM mi bez problémov niekoľko
rokov šlapalo FreeBSD na ZFS. Dosku som už tiež vymenil, pretože som
potreboval vyšší výpočtový výkon a viac SATA portov na disky.
ZFS vo FreeBSD obsadí všetku dostupnú RAM, pokiaľ nemá nastavenú hodnotu
*v /boot/loader.conf* /vfs.zfs.arc_max="treba_vyskúšať"/.
Jadro FreeBSD celkom dobre (podľa potreby) túto pamäť uvoľňuje, takže v
posledných verziách ani toto nastavenie nie je podľa mňa nevyhnutné.
PC-BSD sa dá nainštalovať aj na UFS, akurát vo verzii 10.0 to už nie je
defaultná voľba.

Vlado.