Chyba cteni disku - II

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Sun Oct 5 22:16:19 CEST 2014

Tak jsem tady zase se svym "rozbitym" diskem.
Ted mam trochu moznost experimentovat, co se stane kdyz...

Nasel jsem na disku soubor, ve kterem jsou necitelne sektory. Nasel jsem
i misto, kde ty necitelne sektory jsou. A chtel jsem je "opravit" tak,
ze je prepisu nulama.
Ale ani to se mi nedari:

# dd if=/dev/zero of=test/poskozenysoubor bs=8192 seek=43436 count=1
conv=notrunc
dd: test/poskozenysoubor: Input/output error
1+0 records in
0+0 records out
0 bytes transferred in 3.032871 secs (0 bytes/sec)

Je to pousteno na zivem systemu, ale podle mne by to nemelo mit vliv.
Napada nekoho, proc by mi mohl disk odmitnout zapsat 8kb blok dat, kdyz
je tam vadny sektor? Proc ho nerealokuje?

smartctl se netvari, ze uz by nebyly kde brat zalozni sektory:

ID# ATTRIBUTE_NAME          FLAG     VALUE WORST THRESH TYPE
UPDATED  WHEN_FAILED RAW_VALUE

   5 Reallocated_Sector_Ct   0x0033   100   100   036    Pre-fail
Always       -       1
197 Current_Pending_Sector  0x0012   100   100   000    Old_age   Always
       -       13
198 Offline_Uncorrectable   0x0010   100   100   000    Old_age
Offline      -       13

Delam neco blbe ja nebo je ten disk v takovem stavu, ze uz od nej nemam
cekat logicke chovani? Podle toho co vidim, by to zase az tak uplne
nefunkcni byt nemelo.

Disk je vyrazeny, zachranovat ho nechci. I kdyz neklekl uplne, uz mu
nemuzu verit - jen se s tim chci trochu pohrat, nez poleti do popelnice.

Pokud ma nekdo nejaky postreh nebo napad, prosim o nakopnuti.

--
Zbyněk Burget
Mlýnská 397

tel: 588 580 000, 739 930 931