problém s fsck po startu

Milan Cizek cizek.milan at seznam.cz
Sun Sep 14 04:16:44 CEST 2014

Ahoj,

MB MB Gigabyte J1900N-D3V, 10.0-RELEASE #1.

Bohužel dnes je špatný den a již jsme měli 2 krátké výpadky elektřiny.
Přišel jsem na to, že domácí server ani po jednom nenajel. Je to mrzuté,
protože tam defaultně nemám klávesnici ani monitor (je na půdě), a vždy se
tam musí dojít atd.

Problém jsem objevil v tom, že se po startu zdetekuje nekonzistentní FS na
rootu a spustí se fsck_ufs, který nicméně z neznámého důvodu exituje.
Fsck_ufs ať z live distra stejné verze (memstick) nebo ze zprovozněného
systému jako takového funguje ok - nevím tedy, s jakými parametry se volá,
může být potíž v tom.

Když jsem udělal fsck na root svazek z live, tak tam ani žádné chyby nebyly,
nicméně se nejspíš svazek označil jako v pořádku, čímž se zamezí volání
fsck_ufs a systém najede.

Odkud se ten fsck_ufs volá? (/etc/rc.d/fsck ?).
Potřeboval bych dočasně automatickému spouštění nějak zamezit (dočasně - je
to dobrý nápad?).
Proč se na fsck start systému zastaví, když vyexituje, nicméně svazek je v
pořádku (jen označen)?
Na předchozí základní desce/řadiči problém nebyl, disky jsou stejné. Jen
jsem při reinstalaci přešel na GPT.
Root je umístěn na SSD disku, je tam zapnutý žurnál.

Uvítám jakoukoli radu, která povede k dopátrání se příčiny a nějakému
řešení.

Screen: https://www.dropbox.com/s/ynkq2r1y37kgme1/ufs.jpg?dl=0

Milan