fsck - use journal?

Petr Macek pm-conf at kostax.cz
Wed Sep 3 13:27:19 CEST 2014

Zdravim,
kdyz uz se tady rozpoutala diskuze o Geomu apod., tak bych mel jeden
dotaz. Stalo se mi, ze doslo k vypadku serveru a vznikly chyby na FS.
Oddily byly delane jako SU+J (soft update journaling). Kdyz jsem to v
single user modu potom resil, tak prvni otazka je:
USE JOURNAL?
Pokud jsem zadal yes, tak sice system opravil, ale ten nenabehl kvuli
chybe na disku. Predpokladam, ze problem byl v logu zurnalu, nestihlo se
vse ulozit nebo neco podobneho. Ale server to byl dle toho zurnalu
schopen opravit a tvrdit, ze je FS v poradku.
Az kdyz jsem na nekolikaty pokus dal opravu bez zurnalu (samozrejme
trvala dele), tak potom system nabehl.
Ted k tomu, co me trapi - v pripade vetsiho vyskytu chyb pouzivam
parametr -y u fsck (napr. na strojich, kde nejsou dulezita data nebo je
tam chyb hodne (i to se obcas stane)). Jenze -y vynuti i pouziti
zurnalu. Chtel bych docilit stavu, aby se zurnal nepouzil, ale na
vsechny ostatni chyby se -y pouzilo.

Diky za radu
PM