Monitorovani site

Pavel Baculák baculak.pavel at post.cz
Thu Jul 3 10:10:10 CEST 2014

Na ten "cricket" jsem koukal - asi ho zkusim testnout ... Diik za tip

Ale rad bych poprosil o par upresneni -

Dan pise, "(ne)uspesny ping nerovna se nutne (ne)schopnosti navazat TCP
spojeni na stejnou cilovou IP. A to jak ve smyslu falesne pozitivniho tak
falesne negativniho testu."

Co tim je mysleno =  ping jede na 3ti vrstve OSI a pokud neni odezva, tak
klidne 1 a 2 vrstva muze byt navazana? To jest sice pravda, ale vseobecne
pro koncove uzivatele je tato zkutecnost nepodstatna, protoze ve chvili
problemu na 3 ci 4 vrstve je stejne spojeni nefunkčni - nemluvim o tunelech
a cisco spojenich. Samozdrejmne, ze ze sitoveho hlediska je sit funkčni,
ale nejaky router na 3 -4 vrstve klidne muze padat. Nejak nad tim stale
premyslim a mam pocit, ze TCP jede az na 4te vrstve, takze proc by ping
nemel davat pravdive vysledky? Urcite si rad necham vysvetlit duvod, zatim
jsem to nikdy nemusel resit. Predem diik za info.

Dotaz na Josefa: Da se v tom tvem programku nastavit doba testovani mene
jak 1min, napriklad 30s? Pripadne, jak programek zpoustis - pomoci cronu?
Mohl by jsi mi ho poskytnout?

Diik Baci