Monitorovani site

Jozef Drahovsky freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Thu Jul 3 07:39:15 CEST 2014

Ahoj, zalezi od toho co potrebujes.

Naprogramoval som si vlastny monitorovaci nastroj, ktory monitruje rozne
prvky siete z viacerych pohladov.

Najjednuduchsi je test kazdu minutu na vsetky dolezite ip prvky siete
cez fping, wget, host, snmpwalk atd.

Narocnejsie je testovat on-line audio/video, so snahou zachytit
sekundove a najma pod sekundove vypadky.

Pri testovani treba mat na mysli aj testovaci overhead, lebo 100%
testovanie zozerie 100% trafficu.

Dolezita otazka je co s tym ked sa zisti vypadok alebo co zmena kvality
sluzieb.
Zapis do logu je samozrejmost, ale daju sa robit aj ine veci od SMS, cez
mail, poweron/off az po start drona.

Jozef