Miniaturni cluster

Jan Dušátko jan at dusatko.org
Thu Jul 3 00:57:40 CEST 2014

Ahoj vespolek,
Resim ted otazku tvorby miniaturního clusteru, kde se jedna o nasledujici:

2ks konfigurace:
	1x Atom D525/4GB RAM
	2x NIC 1GB
	1x ARECA (HW RAID 5)
	4x 1TB WD RED

Pro zajištěni sluzeb bych rad rozjel zaklad FreeBSD v jedne casti pole - cca
32GB (UFS), ve druhe casti pak datovou oblast (HAST+ZFS)
- Oba stroje budou jednim interface pristupovat na internet, druhym do
vnitrni site (nějakých 10 pocitacu). Vnitrni interface chci spojit přes
CARP, na kterem budou viset nektere sluzby.
- pro filtry chci vyuzit pf + pfsync (jakou mate zkušenost?)

Na samostatných vnitrnich interface (fyzickych) obou stroju chci rozjet DNS,
DHCP, LDAP
Na CARP interface bude viset Samba 4 (konfigurace s domenou nebo AD, podle
pozadavku zakaznika), Apache se základním monitoringem a sluzbami (vicemene
ovladani obou systemu) a Squid s antivirakem.

V tuto chvili resim hlavne jak spolehlive zabranit soucasnemu pripojeni ZFS
poolu na obou strojich. V nerozhodne situaci přes web interface, kazdopadne
na obou strojich pojedou watchdog demoni a navic bude seriovy port ridit
reset druheho pocitace (udelatko za par kacek).

Protože jsem si s HASTem kdysi davno jenom hral, zajimaly by mne vase nazory
a zkusenosti, zda uvedene někdo pouzil/pouziva (vic na
http://www.freebsd.org/doc/handbook/disks-hast.html)

Diky

Honza