Ramdisk

Jindrich Fucik fulda at seznam.cz
Fri May 30 13:18:40 CEST 2014

Ahoj vespolek,

Pro jeden svůj projekt jsem potřeboval zálohovanej ramdisk, tak jsem si ho udělal.
A tak mne napadlo, že by se to mohlo dát použít i pro celou řadu jiných účelů.

Zejména asi jako doplněk do počítačů, které bootujou z flash médií a tím pádem nemají kam zapisovat.

Moje hračka je postavená jako 4MB USB disk, má na sobě superkondenzátor 0,1F, na kterej v pohodě přežije 15h bez napájení (delší čas zatím nikdo nezkoušel, ale rezerva tam je ještě značná).

Takže se dá použít třeba jako úložiště pro domácí smtp relay server, nebo třeba na odkládání logů pro počítače které se chovají "nečekaně" a člověku se hodí možnost se dostat k nějakému logu.

Pravda je, že jako kusová výroba to zařízení vyšlo celkem draho, ale pokud se s tím někdo začne nějak zabejvat, tak si myslím, že se bude dát cena nějak snížit.

Jestli to někoho zajímá, dejte vědět, já nějak zveřejním co mám i seznam toho, co jsme udělali špatně, aby se mohl někdo poučit a pokračovat.