Jak na RAID5

Robert Vojcik robert at vojcik.net
Thu May 22 12:32:36 CEST 2014

Najlepsie skusit pri bootovani odchytit, ci je mozne sa dostat do biosu
toho SATA radicu a skonfigurovat raid tam.
Ak to mozne nieje, existuju aj kombinovane SW/HW raidy ktore sice
podporuju raidovanie ale vyzaduju kooperaciu driverov z OS.

Osobne som sa tym kombinovanym vzdy snazil vyhnut. Bud je mozne raid
skonfigurovat nezavisle na os a ten potom vidi len 1 disk a v idealnom
pripade ten OS ma aj drivery aby vedel zistit aktualny stav raidu alebo
radsej pouzit ciste SW raid ktory ma pod palcom len OS.

Inak Radi5 by mal vediet v BSD jak ZFS tak aj geom takze vyber uz je
potom len na tebe.

--
Robert