Jak na RAID5

Cizek Milan Cizek.Milan at seznam.cz
Thu May 22 10:10:34 CEST 2014

Ahoj,

zatím jsem vždy dělal jen mirror, tak bych potřeboval poradit, jak  na RAID
5. Mám supermicro server (16GB RAM, 4x1TB). Řadič je jen na desce, umí RAID
5, ale v instalátoru (10-RELEASE) ho nějak nevidím - vidím jen 4 disky,
přičemž když volím "manual partitionig" každý má pod sebou r0. Když vyberu
guided, pak mi nabízí i raid/r0. Když však chci na něj instalovat, tak mi
napíše "read-only file system. geom raid/r0".

Rozšiřování o další disky se nepředpokládá.

Netrvám na použití RAIDu, který je součástí MB (klidně jen SW) - co použít?

Asi nechci dělat 1 systémový disk a 3 disky třeba v raidu (ZFS), raději
všechny do jednoho raidu.

Díky za doporučení/radu popř. odkaz na konkrétní how-to.

Milan