metadata - ataraid

Lubomir Majersky lumax at in.acompp.sk
Fri Apr 25 16:38:07 CEST 2014

Pozdravujem vospolok,

	prerusim trochu temu krvacajuceho srdca, nech mi je prepacene. Metadata
RAID-u su zapisane na samotnych diskoch, ktorych sa to tyka. Ale za toho
frasa neviem najst, kde, v ktorej casti. Patral som v nete, ale k nicomu
relevantnemu som sa nedopracoval.

	Pohraval s ataraid -- ATA software RAID support -- a aj tam sa spomina
len zovseobecna informacia:

"When a controller that supports software RAID is instructed to create a
RAID array, its BIOS writes data structures in a specific metadata
format to the disks. ..."

	Zaujimalo by ma teda, ci je to dane tym ktorym BIOS-om a kazdy ich moze
zapisat do "hocakej" casti disku alebo je na to urcene akesi "presne
urcene miesto". Pozeral som sa na disk roznymi nastrojmi, ale k tym
metadatam som sa nedopracoval. Je vsak pravdou, ze na koniec disku som
sa nikdy nepozrel (zatial), lebo tak trochu citim, ze by ich mohol
zapisovat aj na koniec toho ktoreho disku...

Dik za podnety
Lubo M.