heartbleed - ceho vseho se vlastne tyka

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Apr 11 01:57:35 CEST 2014

Jan Dušátko wrote:

> Pouzivam OpenSSL knihovny kvuli nekterym rozsirenim, ktere ve standardu
> chybi. Jedna se jak o podporu sifrovacich algoritmu, tak standardizace a
> kontrolnich mechanismu. I kdyz mne to ted stoji nervy vse diky
> "nekontrolovanemu algoritmu" zkontrolovat.
>
> Jinak zkus si na sve https pustit napriklad https://www.ssllabs.com/ssltest/

ssllabs znam, cas od casu tim nektere servery testuju, kvuli zakaznikum,
co musi splnovat nejake pseudo normy, jako treba PCI.
Nastavit v Apache "spravne" poradi pouzitych algoritmu neni zas tak
velky problem, takze v tomhle testu prochazi servery bez problemu a
jedine, co tam ted neni "zelene" je absence Forward Secrecy.
V tento moment me ale mnohem vic zajima:
This server is not vulnerable to the Heartbleed attack. (Experimental)

Takze ja se rozhodne nebudu bezhlave honit za nejnovejsima verzema SSL a
sbiranim bodiku v nejakem testu - a jak vidno, tenhle muj konzervatismus
se zrovna hodne vyplatil.

Mirek

--
Test na jeden z mnoha serveru:

Certificate      100
Protocol Support  70
Key Exchange      80
Cipher Strength   90

B grade ma kvuli Forward Secrecy, kdyz jsem testy delal posledne, tak
mel jeste A.