SSD disk

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Mar 13 21:12:02 CET 2014

Jindrich Fucik wrote:

> mám takovej životní problém.
[...]
> A poslední dobou mi začíná vadit jakej zvuk vydává rotační disk v tom počítači

Tak jestli tvuj jediny zivotni problem s timhle strojem je zvuk
rotacniho disku, tak nez kupovat drahy a nebo uplne nespolehlivy SSD,
tak bych se zameril spis na to, jaky tam dat tichy rotacni disk.
Nevim, co mas za stroj, nevim, co v nem mas za disky, ale ja mam ve svem
desktopovem PC a i v domacim fileserveru / routeru normalni 3.5" disky a
neslysim je. Takze je to spis jen o tom, jak jsou disky ulozene v kejsu,
aby se hluk neprenasel na skrin jako ozvucnici.
A jestli to rovnou osadis nejakym 2.5" notebookovym, tak si myslim, ze
disk zkratka neuslysis, budes mit vyrazne vyssi kapacitu za vyrazne
nizsi cenu s vyrazne vyssi spolehlivosti.

Co se SSD konkretne tyce, do serveru na DB jsem dal Samsung 840 Pro.
Je to kompromis mezi cenou a kvalitou. Kvalita disku je OK a zatim se
netvari, ze by se mu chtelo odejit, ale nema ten kondenzator, o kterem
pise Dan.
Me to v tomhle konkretnim pripade nijak extra netrapi. Ani, s
kondenzatorem by to bylo lepsi, ale nejsem ochotny za to zaplatit
dvojnasobek ceny. (kdyztak jsou tu zalohy a tech nahodnych vypadku
napajeni v serverovne moc nebyva :))

Mirek