Otazka iSCSI

Vilem Kebrt vilem.kebrt at gmail.com
Fri Mar 7 06:35:09 CET 2014

On 03/06/2014 10:30 PM, Dan Lukes wrote:

> Neodpovim protoze nevim, misto toho se zeptam ...
>
> Duvod ? Mel jsme dojem, ze iSCSI ma za srovnatelnych sitovych okolnosti
> nutne horsi pruchodnost. Ale nemeril jsem, je to jen odhad ...
>
> Dan

Ahoj,
duvod je naprosto jednoduchy, vadi mi nfs zavislosti v kernelu, stava se
mi ze mi "nekdo" (kolega administrator) protoci nfs server (nasku)
protoze se naska kousne (o lepsim reseni se tu nebudeme prit, tam jsme
blokovani vedenim it oddeleni) a nasledne dochazi k zamrzani kernelu a
padum aplikacnich serveru. Oproti tomu iSCSI je na toto diky svym cache
apod. pomerne dost odolne, maximalne se "zmrazi" aplikacni cast
serveru(padne daemon s hlasenim o nedostupnosti dat), ale cely server
bezi v pohode dale. Nehlede nato ze pri "restartu" nasky se nfs samo uz
nenavaze, kdezto iSCSI s tim nema zadny problem...
K dotazu ohledne pruchodnosti:
  -> vzhledem k tomu ze backbone site bezi na 1Gbps a klienti jenom na
100Mbit, me toto vazne netrapi, sirka pasma je tam vice nez dostatecna.
Navic je v priprave (zatim nebyl cas) prestehovani NAS z racku do racku
kdy se to pres druhe sitove rozhrani propoji "naprimo" a vynechaji se
switche :)
A ano, k poznamkam ohledne sirky od ostatnich -> v lanu je to pohoda ;)
Vilem