Otazka iSCSI

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Mar 7 02:59:11 CET 2014

Dan Lukes wrote:

> Neodpovim protoze nevim, misto toho se zeptam ...
>
> Duvod ? Mel jsme dojem, ze iSCSI ma za srovnatelnych sitovych okolnosti
> nutne horsi pruchodnost. Ale nemeril jsem, je to jen odhad ...

Spis se jen tak zeptam - jsou soubory pres NFS ukladany ve VFS cache,
takze se pro ne podruhe uz nesaha pres sit, ale vezme se z te lokalni
VFS? (mozna to pojmenovavam spatne, tak me kdyztak oprav)

Kdyz jsem totiz jednou jedinkrat nasazoval iSCSI do produkce, tak to
bylo v pripade, ze se k webserveru, ktery serviroval downloady velkych
souboru, pripojilo iSCSI pole Dell a musim rict, ze to fungovalo bez
problemu a diky cacheovani tech souboru to jelo i slusne rychle. Mezi
polem a serverem pritom byla komunikace okolo 40 - 80 Mbps, zatim co ven
ze serveru lezlo treba 150 Mbps - diky tomu, ze vice lidi stahovalo
stejny soubor a ten uz byl v cache, takze se netahal vzdy znova cely po
iSCSI. (asi by to zvladlo i vic, ale zas tolik lidi tam nestahovalo)

Fungovalo by tohle stejne i na NFS? (v takovemhle scenari jsem NFS
nezkousel)

Mirek