Preklad 10.0 ze zdrojaku

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Feb 19 11:18:30 CET 2014

On 02/18/14 10:53, Radek Krejča:
> Ahoj, snazim se na 9.1 vyprekladat diskless image ze zdrojaku pro 10.0

Krome toho, co rikal Vilem, doporucuju nenakladat si prilis mnoho ukolu
soucasne. Nejprve si vyrob normalni diskovy stroj s desitkou. A teprve
na nem, az bude hotovy a funkcni, si prekladej image pro pokusy s diskless.

Cross-compiled systemy je lepsi povazovat vzdy za potencialne vadne a
dobre jen pro "bootstrap".

Takze na devitce si prelozim desitku, nainstaluju ji, na takto vzniklem
mezikroku znovu kompletne prelozim desitku, tu preinstaluju pres sebe -
a teprve tehdy lze prechod z devet na deset povazovat za dokonceny.

Jinak budes pri kazdem problemu muset do uvah zahrnout i moznost, ze
problem je zpusobeny vadnou cross-kompilaci a jelikoz ty se identifikuji
velmi spatne, udela to z prakticky kazdyho problemu efektivne
neresitelnou vec.

> install -s -o root -g wheel -m 555   ldd32 /usr/local/images/amd64/10.0/usr/bin/ldd32
> "/usr/src/etc/Makefile", line 145: Malformed conditional (${MK_DEBUG_FILES} != "no")
> "/usr/src/etc/Makefile", line 147: if-less endif

Nejspis se pri prekladu pouzije nikoliv bootstrap 'make' desitkovy, ale
"jen" make hostujiciho systemu (tedy devitkovi) a ten nerozumi necemu,
co je v desitkovem Makefile.

Neni-li to chyba tvoje (spatny postup) pak to muze byt prave jedna z
ocekavatelnych chyb cross-kompilace. Podobny problem se uz vyskytnul,
pri prechodu z 6-R na 7-R.

Resenim je (pokud to je tento problem) zkompilovat a nainstalovat na
devitce make z desitkovych zdrojaku. Pokud to pujde. Pri trose drzosti
muzes zkusit i zkratku - 'make' je staticky binar, nezavisi an
knihovnach, takze muzes zkusit ten bootstrapovy desitkovy make primo
prekopirovat pres standardni devitkovy. Pokud nebude pri sve praci volat
nejaky novy desitkove-specificky syscall, melo by to fungovat.

Ale vidim, ze k problemu doslo az ve fazi vyroby ci instalace i386
kompatibilnich komponent, takze uplne nejednodussi reseni je uplne se na
ne v teto fazi vykaslat. Ano, vznikne instalace bez podpory i386, ale to
je ve smyslu toho co uz jsem napsal nahore to je stejne jen bootstrap
instalace. Teprve na ni si desitku prelozis znovu, tentokrat uz
kompletni a je slusny predpoklad, ze pri teto kompilaci se tento problem
uz neobjevi.