dmesg ACPI bug

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Jan 27 02:02:18 CET 2014

Milan Cizek wrote:
> ACPI BIOS Warning (bug): Optional FADT field Pm2ControlBlock has zero
> address or length: 0x00000000000009F4/0x0 (20130823/tbfadt-630)
> ACPI BIOS Warning (bug): Invalid length for FADT/Pm2ControlBlock: 0, using
> default 8 (20130823/tbfadt-682)

FADT obsahuje informace majici vztah k power managementu. "PM2 Control
Block" rika, kde se nachazi "PM2 Control Register" a jaka je jeho delka
v bytech. Udaj je to volitelny, pokud neexistuje, mela by adresa i delka
byt nulova.

To znamena, ze tabulka BIOSem poskytnuta je vadna.

Co se dopadu tyce, to neni tak jednoduchy. Jednak neni jasne, jestli je
chybne nenulova adresa (a port neexistuje) nebo jestli je spatne nulova
delka (a port existuje). Ale mozna nas to tak uplne nezajima, pokud je
ve FADT pritomen Extended PM2 Control Register, protoze ten ma v takovem
pripade prednost. Pokud neexistuje a tudiz nam nepomuze muze neco
naznacit i (ne) existence PNP zarizeni s oznacenim PNP0C25 - to je
zarizeni, ktere (mj.) "obsahuje" i PM2 Control Register.

PM2 Control Register je potreba pro povoleni/zakaz bus-master arbitra
coz se pouziva pri vstupu/opousteni C3 stavu procesoru.

Pokud si tedy system mysli, ze register existuje a neni to pravda, pak
neprovede vstup/vystup do/z C3 korektne, coz muze mit prakticky
libovolny nasledky.

Pokud ale vstup do C3 nedovolujes, pripadne ho tvuj procesor vubec
neumi, coz neni tak neobvykly, pak by to zrejme zadny nasledky mit nemelo.

Jen mam urcity pochybnosti, ze ti tenhle vyklad nejak moc pomuze,
nanestesti, ptas se na hodne specializovanou a pomerne slozitou vec,
navic zavislou na rade dalsich veci, o kterejch nic nevim, takze nemam
jednoduchou odpoved ...