Ako pekabatit fsck?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Jan 26 17:18:54 CET 2014

Jozef Drahovsky wrote:
> fsck mi pre jeden vadny blok neche oznacit disk za CLEAN a preto sa
> menozem dostat do multiuser rezimu.
> Cyklim v singl FILE SYSTEM STILL DIRTY / PLEASE RERUN FSCK.
> Ako prekabatit fsck? respektivwe bootovanie aby aspon na chvilu som sa
> dostal do multiuser rezimu?

Uz je to drahne let, co bylo rozhodnuto, ze s ohledem na cenu disku
nebude nadale k dispozici bad-block-management. Disk, na kterem je vadny
sektor uz proste neni vhodny k ukladani dat a musi byt vymenen za
bezvadny. Dneska tk maximalne muzes pouzit prikaz badsect a z vadnych
sektoru si udelat soubor a tak zabranit jejich dalsimu pouzivani. Ale to
samozrejme nelze pouzit na sektory, ktere uz jsou alokovane pro
metadata, coz je podle vseho tvuj pripad.

Rada 1:
Nestacilo by, kdybych ti prozradil, ze multi-user mode nepotrebujes ?
Nebo snad k necemu ano ? Predpokladam, ze to tvoje "na chvili" znamena,
ze neplanujes provozovat ten server s beznymi uzivateli, jen tam
potrebujes neco udelat ty sam - a kdyz ty sam, tak proc ti nestaci
single-user ?

Rada 2:
Zkus do toho vadneho sektoru zapsat. Zjisti si kterej to je (to, ze
nelze precist cely blok je obvykle zapricineno vadou jedineho sektoru,
ne vsech sektoru), pouzij dd a /dev/zero a prepis ho. Pokdu nejde
precist, je stejen jedno, ze ho prepises a pokud ten disk neni uz ale
opravdu hodne v coudu, tak ho zrelokuje a tudiz bude napriste shledan
citelnym. Akorat mysli nad tim co delas, at si neprepises neco jinyho.
Nejlip overis, ze mas parametry spravne, kdyz se sektor pokusis nejdriv
precist - kdyz to pujde, tak to ten vadny asi neni.