Update systemu

Marián Černý majo-users-l at cerny.sk
Sun Jan 26 16:42:06 CET 2014

Jan Dušátko wrote:

> 3 - Je mozne nejakym nastrojem provest kompilaci vsech nainstalovanych
> balicku podle aktualni konfigurace do instalacnich binarek a ponechat je
> stranou, aby se instalace dala provest v kratsim terminu? V tuto chvili mi
> rekompilace zabira dost casu a mam zde problem s vyslednou dostupnosti
> sluzeb

Podobne ako Dan pouzivam jeden centralny server (jail), kde vytvaram balicky pomocou pkg. Na upgrade potom pouzivam pkg upgrade -f (nasledovany volitelnym pkg autoremove). Vlastny upgrade je rychly.

Balicky vytvaram nasledovne:

/etc/make.conf:
WRKDIRPREFIX ?= /tmp/portbuild

0.clean.sh)
rm -rf /tmp/portbuild

1.deinstall.sh)
pkg delete -a -f

2.install.sh)
cd /usr/ports/ports-mgmt/pkg && make install

cd /usr/ports/www/apache24 && make install
cd /usr/ports/lang/php5 && make install

3.repo.sh)
cd /usr/ports/packages
find . -type f -delete
pkg create -a
pkg repo .

4.clean.sh)
rm -rf /tmp/portbuild

Postup mi pride jednoduchy a spolahlivy (vsetko sa preklada od znovu). Aby servery vyuzivali takto pripravene balicky je potreba uz len vytovrit konfiguraciu v /usr/local/etc/pkg/repos (ja pouzivam pkg+http).

Marian