3 TB disk s GPT - fbsd9 nevidi filesystem

Gabriel gabriel at maxpark.cz
Sat Jan 18 15:58:18 CET 2014

 Ahoj,

 mam tento celkom zvlastny problem:

 Na 32bit fbsd 8.3 som do serveru nahodil novy datovy 3TB disk, klasicky
 vytvoril GPT tabulku a tam jednu 3 TB particiu. Vsetko v pohode, data sa
 veselo ukladali... az mi zdochol systemovy disk. Takze reinstall a rovno
 na 32bit fbsd 9. Od tej doby nevidim tento 3 TB disk. Mam tam este 2 TB
 a 1 TB disky, tie vidi v pohode, ale to bude tym, ze nie su GPT.

 Vzal som disk do ineho pc (windows), tam nainstaloval recovery SW na
 UFS a tam tu particiu vidim bez problemov, ziadna strata, nic, vsetko je
 v poriadku, aj data su vidiet v pohode.

 Nainstaloval som teda na tom fbsd9 serveri sysutils/testdisk, ten tu
 particiu vidi takisto, normalne v tabulke, bez problemov.

 Ako sa dostat k tej particii aby som ju mohol znova mountnut? V /dev/
 mi chyba konkretna particia, mala by byt tusim /dev/ad5p1, ale mam tam
 len /dev/ad5 a nic viac k tomu. Kernel je generic, gpt moduly su v nom.

 Predom dakujem za akukolvek pomoc alebo info co este skusit.

 Gabriel