Rozšiřování RAID pole

Milan Cizek cizek.milan at seznam.cz
Sun Jan 5 04:22:01 CET 2014

Ahoj,
až doposud nemám zkušenost s HW RAID řadiči pod FreeBSD a mám asi dost
začátečnický dotaz.

Mám nějaký jeden systémový disk, dále mám HW řadič, který zvládá 16disků v
RAID0/1/5/JBOD/legacy...
V BIOSu řadiče vytvořím nějaké pole, v systému přimoutím a funguji.
Řadič podporuje funkce OCE/ORLM (Online Capacity Expansion and Online RAID
Level Migration).
Takže přidám nějaké disky do pole, přes SW řadiče/v BIOSu si kapacitu pole
rozšířím o nové disky.

Ale jak se s tím popere BSD?
Řekněme, že na tom jednom logickém disku je ZFS. Zaregistruje automaticky
novou velikost logického disku a zpřístupní kapacitu? Nebo je na to nějaký
nástroj?
A co když je tam UFS (jen teoreticky)? Tady předpokládám, že mam smůlu,
protože UFS obecně známo příliš roztáhnout nejde (growfs)?

Díky.
Milan