Disk do maleho servriku

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Wed Nov 6 22:14:44 CET 2013

2013/11/6 Dan Lukes <dan na obluda.cz>:
> To je jedno z moznych vysvetleni, alternativne by to ale take mohlo byt
> odlisne zarovnani FreeBSD alokacnich bloku vuci vnitrni organizaci flashky.

Ja jsem asi malo zduraznil, jak velkej ten rozdil je. S tou minutou,
co jsem psal vys, jsem to teda dost podcenil, viz niz.
Navic pokud se nepletu, na ty 4k to uz bylo zarovnane i predtim,
protoze to tak vychazi (u BSD zacina na 0 a u GPT tam byl ten offset
40, takze by to taky melo pokud se nepletu vychazet), no kazdopadne
jsem to teda pro klid duse zkusil znovu (nepodstatny vypoustim):

# gpart create -s BSD da0
# gpart add -t freebsd-ufs -a 4k /dev/da0
# gpart show da0
=>       0  15356160  da0  BSD  (7.3G)
         0  15356152    1  freebsd-ufs  (7.3G)
  15356152         8       - free -  (4.0k)
# newfs -b 32768 -f 4096 /dev/da0a

natazeni kernelu - cca 17s

# gpart create -s GPT da0
# gpart add -t freebsd-ufs -a 4k /dev/da0
# gpart show da0
=>      34  15356093  da0  GPT  (7.3G)
        34         6       - free -  (3.0k)
        40      1024    1  freebsd-boot  (512k)
      1064  15355056    2  freebsd-ufs  (7.3G)
  15356120         7       - free -  (3.5k)
# newfs -b 32768 -f 4096 /dev/da0p2

cca 3:49 - to neni preklep, fakt skoro 4 minuty.

Takze pokud dobre pocitam, cca 14x pomalejsi cteni. To mi fakt zavani
nejakym tim prepinanim modu USBcka... Vic to zkoumat nebudu, na to
jsem malej pan :) Dulezity je, ze aspon teda vim, ze se da i na tehle
desce a s levnou flashkou bootovat rozumne rychle. O to hlavne slo :)

diky

Mirek