SSD disky

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Nov 4 09:31:53 CET 2013

Vladimír Drgoňa wrote:
> [...]

Hele, zas tak cenny ty moje zblepty nejsou, abys je v odpovedi musel
nechat cely ... ;-)

> Mám jeden SSD disk, používam ho ako L2ARC, beží podobne dlho, ale takéto
> štatistiky som nenašiel. Toto mi dáva smartctl:

Ja to tam vidim ...

> *  9 Power_On_Hours          0x0032   098   098   000    Old_age
> Always       -       2022 (56 84 0)**

> 241 Total_LBAs_Written      0x0032   000   000   000    Old_age
> Always       -       2208
> 242 Total_LBAs_Read         0x0032   000   000   000    Old_age
> Always       -       2441

... byt' na trochu jinem miste, coz je ale dost mozna dano tim, ze tvoje
smartmontols jsou uz dost stare a tak ten log ze kteryho jsem cerpal ja
jeste nectou.

Vzhledme k tomu, ze me zajima pomer mezi ctenima a zapisama ani
nepotrebuju vedet v jakejch jednotkach attributy 241 a 242 jsou (ale v
pripade zajmu mas popis tady:
http://media.kingston.com/support/downloads/MKP_306_SMART_attribute.pdf)

Jinak ale ale Jindra Fucik bokem upozornil, ze na ten pomer ma vliv (a
to nejspis podstatny) to, jestli se na disk zaznamenava 'atime'. Jo, to
by ten (jinak divnej) pomer vysvetlit mohlo a me to nedoslo. Ted tam po
512 hodinach (cas od posledniho meho resetu statistik) byl pomer 69%,
takze jsem vypnul atime, vynuloval prubezny statistiky, pockam a za
nejakou dobu uvidim.