Re: prostředí kde instalace

pavel riha riha.pavel at centrum.cz
Sun Nov 3 15:11:35 CET 2013

Děkuji za vysvětlení mám však problém nemám v systemu X-configure v jakém je balíčku ?
Nebo kde se má nacházet
Pavel Říha
> Datum: 02.11.2013 21:21
> Předmět: Re: prostředí kde instalace

Ahoj,

Pouzivam pkg_add (na rozdil od kolegy) a nemam problem, dulezite je aby
ti sedely zavislosti.
Pokud mas v systemu stare balicky a pouzivas repozitar stable pak
doporucuji:

Pod rootem v /bin/sh:

pkg_delete -a
pkg_add -r xfce4    -nebo jakykoli balicek chces stahnout.

Balicky se stahnou se zavislostma, toto doporucuji udelat pro vsechen SW
ktery chces nainstalovat v jeden den (pri pouziti stable verze balicku)
Pokud se ti nechce bojovat se zavislostma pak doporucuji pouzivat
release balicky - coz by pokud si nic nemenil v systemu mel byt default.

Verze ktere budes stahovat zmenis v shelu takto:
export
PACKAGESITE=ftp://ftp.cz.freebsd.org/pub/FreeBSD/ports/amd64/packages-9.2-release/Latest/ <ftp://ftp.cz.freebsd.org/pub/FreeBSD/ports/amd64/packages-9.2-release/Latest/>
popripade
export
PACKAGESITE=ftp://ftp.cz.freebsd.org/pub/FreeBSD/ports/amd64/packages-9-stable/Latest/ <ftp://ftp.cz.freebsd.org/pub/FreeBSD/ports/amd64/packages-9-stable/Latest/>

Release verze je zamrzla v den release - tudiz neresis problemy se
zavislostma (nejak se opakuji).

Nebo si muzes zvykat na pkg jak navrhoval kolega, od verze 10 to bude
defaultni balickovaci system (zatim neni).

Nerekl si proc ti to nestartuje:
problem muze byt take ze je treba pustit
X -configure
pod rootem
a pote zkopirovat vygenerovany xorg.conf tam kam patri:
cp /root/xorg.conf.new /etc/X11/xorg.conf

pak muzes mit problem s necinnou klavesnici a mysi:
musis pridat
Option    "AutoAddDevices" "Off"
do sekce:
Section "ServerLayout"
v novem xorg.conf.

pokud chces aby xdm nabehlo po startu automaticky musis zmenit off na on
v ttys:
/etc/ttys:
ttyv8   "/usr/local/bin/xdm -nodaemon"  xterm   on secure

Good luck