FreeBSD 8.4 curl

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Sep 2 20:41:15 CEST 2013

On 09/02/13 20:12, Miroslav Lachman:
> Kdyby jen s porty, pri poslednim upgrade na 8.4 mi prestalo v prubehu
> upgrade oficialni cestou (s freebsd-update) fungovat SSH z base.

To neni prvni upgrade systemu s touto vlastnosti. Na to mam v inetd.conf
takovy radek:

> xxxx    stream  tcp     nowait  root    /usr/sbin/sshd  sshd -i -o AllowGroups wheel

na zacatku si dosadte nazev portu podle svych preferenci.

Ten umoznuje prihlasit se clenum skupiny wheel i kdyz "hlavni" sshd
nahodou chcipne (coz se muze stat nejen v dusledku upgrade).

> (ale to byl trosku jiny problem, nez zde reseny)

Jo. Ale kdyz se jeste na chvilku vratim k tomu puvodnimu problemu -
finalni kontrolu provedeneho upgrade provadim jednoduchym ;-) prikazem:

> find /bin /sbin /lib /usr/bin /usr/sbin /usr/lib /usr/libexec /usr/local/lib /usr/local/bin /usr/local/sbin /usr/local/libexec -type f | ( LD_LIBRARY_PATH="$( ldconfig -r | sed -n 's/^ *search directories: *//p' ):/usr/local/lib/libreoffice/ure/lib:/usr/local/lib/seamonkey" ; export LD_LIBRARY_PATH ; xargs ldd 2>/dev/null ) | sed '/^\//{h;d;};G;s/^\(.*\)\n\(.*\)/\2\1/' | grep -E "not found|/compat/pkg/" | cut -d: -f1 | sort -u

Ten mi vypise binary a knihovny ktere ke svemu behu vyzaduji neco, co

a) v systemu neni pritomno vubec
b) je ulozeno v /usr/local/lib/compat/pkg/

Teda, ja mam pred tim prikazem jeste:

> rm /usr/local/lib/compat/pkg/* 2>/dev/null ;

cimz moznost [b] prevadim na [a]

Jakmile tenhle slozenej prikaz neco vypise, je jasne, ze se neco
neprovedlo spravne a je potreba to resit.