WOL em0

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jun 12 23:41:32 CEST 2013

Radek Krejča wrote:
> [...]

Nikdy jsem neslysel, ze by 'em' publikoval nejaka nastaveni tykajici se
WOL pres sysctl. A troufam si tvrdit, ze mam zdrojaky prosle natolik, ze
to skoro jiste znamena, ze nic takoveho neni.

Ale o tom manual mluvi:

> Not all devices support WOL, those that do indicate the mechanisms
> is a synonym for enabling all available WOL mechanisms.

Takze jen tehdy pokud je WOL k dispozici se neco muze zobrazovat. 'em'
je ovladac pro celou plejadu ruznych typu karet. Zda prave ta tvoje WOL
umi se z toho nepozna. A ifconfig si podle vseho mysli, ze neumi.
Nejpravdepodobneji proto, ze mu to tak rekl prave 'em' ovladac.

> Nemelo by to mit spis podporu v BIOSu? Ale jak na FBSD netusim, ale kdyz mas pocitac vypnuty, tak nevim, co by mel co do toho kecat OS...

BIOS je software stejne jako OS. Je-li procesor vypnuty, je software
mimo hru - jak BIOS tak OS.

Samo zapnuti je zalezitosti ciste hardware. Jina vec je spravne
nastaveni vseho toho hardware, aby byl ochoten neco takoveho udelat. To
nastaveni samozrejem musi zajistit software - kdyz zrovna bezi. Typicky
tak cini OS v okamziku, kdy se pocitac vypina.

> ako  mam  PRESNE  IDENTIFIKOVAT typ karty, ktoru mam v stroji

To je snadne ...

> vendor=0x8086 device=0x1026 subvendor=0x8086 subdevice=0x1001

... ve svem pocitaci mas PRO/1000 MT Server Adapter (82545GM)

Tohle uz je horsi:

> ako ju mam donutit, aby zacala prijimat WOL_MAGIC pakety

nejprve je totiz nutne zodpovedet nekolik netrivialnich otazek.

1. umi vubec tato karta WOL ?
2. je zakladni deska ochotna kartu napajet ve vypnutem stavu ?
(neprekvapi, ze sitovka bez napajeni s pakety nic nedela)
3. umi sitova karta zakladni desce rict, ze se ma zapnout, a pokud pokyn
predava samostatnym kablikem, je tento zapojen ?

Pokud je odpoved na kteroukoliv z prerekvizit negativni, neni otazka
"jak donutit" na poradu dne - hardware, ktery mas k dispozici tuto
feature nepodporuje. Teprve pokud jsou vsechny tri odpovedi kladne
vyvstava otazka "jak" ...

U me, ja mam ale uplne jiny typ karty, nato
ifconfig <name> wol_magic
staci