Speed FAN HP ProLiant DL360 G3

Jozef Drahovsky freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Sun Apr 28 16:23:42 CEST 2013

Nainstaloval som FreeBSD 9.1/64 na starucky server HP ProLiant DL360 G3
a vsetko bezi, presnejsie az velmi bezi a poriadne hlucne.
Ventilatory bezia na maximum bez ohladu na teplotu a zatazenie
procesora. Vyskusal som vsetky nastavenia v biose  ale bezvysledne.
HP na svojich strankach na otazku odpoveda: zmente operacny system na MS
Windows on ovladac ventilatorov ma,
co v preklade znamena, ze Microsoftu sme povedali na akej adrese su
registre ovladania ventilatorov a vyznam jednotlivych bitov.

Mozno, ze niekto z vas to uz vyriesene ma a mozno ste rezignovali a
nechali ventilatory na maximum, vtedy je otazka ci takto vydrzia ist trvale?

Zatil som vycital akurat tieto udaje o teplote cez sysctl,
hw.acpi.thermal.tz0.temperature: 8.3C
hw.acpi.thermal.tz0.thermal_flags: 0
hw.acpi.thermal.tz0._PSV: 9.8C
hw.acpi.thermal.tz0._HOT: -1