neaktualnost webu freebsd.cz

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Tue Apr 2 00:31:35 CEST 2013

Miroslav Lachman wrote (2013/03/31):
> Nevim, jestli to ma na starosti Dan, nebo nekdo jiny, tak pisu do
> konference.

Zdravim, na starosti to v podstate nikdy nikdo nemel, ale poslednich
asi osm let jsem aktualizace delal uz jen ja.

> Dneska jsem po delsi dobe kouknul na www.freebsd.cz/cs/ a informace tam
> uz jsou hodne neaktualni. Vypada to, ze posledni aktualizace probehla
> tak v kvetnu 2012.

Je to mozne, musel jsem tomu dat pauzu a presunout vsechen svuj cas jinym
smerem.

Souvisi to trochu i s prechodem z CVS na SVN a s pomerne velkymi
strukturalnimi zmenami v doc a www stromu. Dokud to bylo pres CVS, meli
jsme s Marttinem Horcickou udelany vyborny framework pro snadne aktualizace
a i pres stale mene a mene casu, ktery jsem tomu mohl venovat, se to jeste
udrzovat dalo. Prechodem na SVN spolu se zrusenim CVS ale hrnec pretekl a
dal uz to neslo a aktualizace jsem musel zastavit, protoze framework prisel
o zdroj, ze ktereho by mi posilal, co a jak je treba aktualizovat.

Bohuzel prave u doc a www stromu udelali to nejhorsi, co mohli, a po
prechodu na SVN hned CVS zrusili a nenechali zadnou rozumnou dobu soubehu
CVS a SVN podobne jako to delaji treba u portu. Na druhou stranu ale do
dnesniho dne nedokazali vyresit zpusob aktualizace www mirroru, ktere
jsou dodnes odkazane na aktualzace pres CVS jakozto jedinou moznou metodu
distribuce aktualnich prelozenych webovych stranek.

> Mohl by to nekdo zase trosku zaktualizovat? Pripadne jestli na to neni

Zatim bohuzel nemohl, nejdriv potrebuju dohnat a udelat dulezitejsi veci.
Pomalu se k tomu uz ale zacinam vracet, tak snad do konce letosniho roku
se mi to povede zase rozjet a snad i opet zasynchronizovat.

> dostatek lidskych sil, muzu nektere casti webu zaktualizovat (pokud budu
> mit pristup)

Bez predelani frameworku z CVS na SVN to nema smysl a spis by to udelalo
vic skody nez uzitku. Sem tam udelat nejakou drobnou izolovanou aktualizaci
neni problem, ale problem je chtit a umet to delat tak, aby to bylo casove
zvladnutlene a udrzitelne i v dlouhodobem casovem horizontu nekolika let
a dokazat reagovat nejen na male zmeny, ale i na ty velke.