OT: Bezpecnostne techniky - Postfix

Čiernik Tomáš tomas at ciernik.sk
Thu Feb 14 17:52:27 CET 2013

Ahoj,

Dňa 14.2.2013 16:40 Lubomir Majersky  wrote / napísal(a):
> 2) Mailovy server cislo 2, s X domenami, s Y schrankami, urceny pre
> prijem a aj odosielanie elektronickej posty. Legitimni uzivatelia
> takehoto systemu su pripojeni do netu cez roznych poskytovatelov a mnohi
> z nich vyuzivaju SMTP servery prave tych poskytovatelov (pretoze
> poniektori musia) a nemozu vyuzivat SMTP server cislo 2.

Nebolo by riesenie pouzit smtps (port 465) alebo submission (port 587)?
Pokial viem, tieto porty su obycajne neblokovane. V master.cf je
predvyplnena konfiguracia, vyborna na inspiraciu.

Co sa tyka uzivatelov, ktori si nedokazu korektne nastavit SMTP server,
osvedcila sa mi autokonfiguracia. Je potrebny http server, ale ak si
dobre pamatam, nie nutne na tom stroji, kde bezi postfix.

Mimochodom, uzivatelom pri pouzivani cudzich SMTP serverov hrozi aj ine
riziko - ze prijimajuci server ich spravu prijme, ale na zaklade MX /
SPF zaznamov doruci ako spam (horsie ako keby ju odmietol).

Pekny den,

Tomas.