PF vs. IPFW

Radek Krejča radek.krejca at starnet.cz
Mon Feb 11 11:22:08 CET 2013

Ahoj, tak ja bych to tema mirne otevrel, jen na chvilicku, protoze se me ted zrovna tyka.

> Proste pf uz tu peknou chvili je a slouzi, mne v tuto chvili vyhovuje vice,
> ale kazdej ma vlastni pustup,proto tu je i vyber napriklad u freebsd mezi 3

Pf pouzivam od doby meho valceni s OpenBSD, coz je nejakych cca 10 let. Jsem s nim velmi spokojen, v zasade. Vykon me az tak nezajima, protoze stejne se snazim sit delit co to jde, takze jestli jeden nastroj je o 5 % vykonnejsi nez druhy me az tak netrapi. Libi se mi, jak pises, ze vse dela jeden nastroj, jeden soubor.... Libi se mi vlozene soubory s ip adresami, ktere se velmi snadno obsluhuji. Jsem rad, ze nemusim resit cislovani pravidel, apod., i kdyz treba sveho casu v dobach, kdy jsem pouzival queues mi to malicko vadilo, protoze nastroj (tusim, ze se jmenoval IPA, nebo tak nejak) je celkem vyzadoval a s kazdou novou verzi pf byl vzdy problem.

Posledni dobou ovsem zacinam u PF narazet na problemy typu, ze neumi protlacit vice gre tunelu, coz udajne ipfw umi (zatim jsem nezkousel) a dalsi dbrobne neduhy.

Jelikoz ja pro zmenu zvazuji, ze bych po mnoha letech pf opustil, tak kazdy nazor vitam.

Diky
Radek