ZFS pool total/free space

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Feb 3 23:07:05 CET 2013

Milan Cizek wrote:
> Takže celkové "dostupné/maximální a využitelné" místo v poolu bych měl tedy
> brát ze zpool get size poolname?
> Tady mi trochu vadilo, že to nedokáže vypsat jako raw (k/bytes), takže se to
> bude muset parsovat a převádět. Proto jsem se původně přiklonil z zfs get.

Pokud je /camdata top level dataset a nad nim, nebo vedle nej, uz zadny
jiny neni, vsechno ostatni datasety jsou jeho potomci, tak muzes urcite
pouzivat i tu povodni variantu se zfs get.
Pak si ale dost dobre nedovedu vysvetlit, kam ti mizi to dostupne misto,
kdyz tam nemas zadne snapshoty, kompresi, deduplikaci atd.

Jen tak pro zajimavost se zkus schvalne podivat na to, co ti vypise zfs
get pro ten tvuj top level dataset (u me je to tank)

# zfs get
used,available,referenced,compressratio,quota,reservation,refquota,refreservation,refcompressratio,written
tank
NAME  PROPERTY          VALUE      SOURCE
tank  used              79.6G      -
tank  available         357G       -
tank  referenced        16.4G      -
tank  compressratio     1.29x      -
tank  quota             none       default
tank  reservation       none       default
tank  refquota          none       default
tank  refreservation    none       default
tank  refcompressratio  1.00x      -
tank  written           16.4G      -

A jestli by ti nahodou pro ucely grafu nestacilo to procentualni vyuziti
poolu:

zpool get capacity tank
NAME  PROPERTY  VALUE  SOURCE
tank  capacity  17%    -

Nebudes pak sice v popisech grafu mit, ze je to celkem 1.8TB a vyuzito
550GB, ale cary na grafu budou vypadat stejne.

Mirek