BSD vs.GPT

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Feb 2 18:08:28 CET 2013

Dan Lukes wrote:

> V tomhle vsem si, podle vseho rozumime. Cemu stale nerozumim je, v cem
> spociva udajna chyba GEOMu. Debata zacala u prepisovani metadat GPT a
> GMIRRORu a to pri kokrektni konfiguraci podle me nastat nemuze. Dokonce
> bez ohledu na to v jakem poradi ty vrstvy pres sebe polozis. Problem
> nastane teprve kdyz porusis vrstevnaty model a na fyzicky disk soucasne
> polozis GPT i gmirror. Tak se nelze divit, ze si pripadne prepisuji
> data, ale, jak uz jsem reklm, to preci neni chyba GTP ani GEOMu, ale jen
> a jen obsluhy, ktera si tuhle podivnou konfiguraci vynutila.

V prvnim e-mailu jsem nepsal ani o chybe, ani o prepisovani metadat, ale
o tom, ze je to "problem". A problem prave spociva v tom, co jsem popsal.
I kdyz to popises tak, ze je to podle definice logicke, ze z toho nelze
bootovat, problem tim nemizi, ale zustava. Me je celkem jedno, jestli je
to podle vsech definic spravne, nebo spatne.
Ja tu vidim ten rozdil mezi MBR+BSD / GPT. Ze u jednoho lze jednoduse
mit bootovatelny SW mirror bez jedineho warningu v konzoli / logu a u
druhe kombinace to nejde a proto jsem pro takove pripady doporucil
zustat u MBR+BSD.

Duvody jsme tu uz snad dost dopodrobna rozepsali, takze si tazatel muze
vybrat, co mu bude vyhovovat - mise splnena. :)

Mirek